Πόνος στη Μέση &

Ασκησιολόγιο για την μέση

( Οσφυϊκή Μοίρα Σπονδυλικής Στήλης - ΟΜΣΣ)

Ο πόνος στη μέση αποτελεί ένα από τα πιο συχνά ιατρικά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Προσβάλλει το μεγαλύτερο ποσοστό του ενήλικου πληθυσμού. Μάλιστα, είναι ο κυριότερος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι επισκέπτονται έναν ορθοπεδικό.

Οι αιτίες του πόνου στην μέση είναι πολυπαραγοντικές. Οι παθήσεις της σπονδυλικής στήλης μπορεί είτε να παρουσιαστούν κατά τη γέννηση, είτε να εμφανιστούν αργότερα στη ζωή του πάσχοντος. 

οσφυαλγία

Μερικές από τις αιτίες πόνου στη μέση

Διαστρέμματα. Οι τραυματισμοί των συνδέσμων και η καταπόνηση των μυών ή των τενόντων αποτελούν τις πιο συχνές αιτίες πόνου στη μέση. Συχνά σχετίζονται με την υπερβολική άσκηση ή καταπόνηση, ή ακόμα και με την λάθος εφαρμογή ενός ασκησιολογίου.

Δισκοπάθεια. Με την πάροδο του χρόνου, οι δίσκοι γίνονται πιο λεπτοί και πιο αδύναμοι λόγω της φυσικής φθοράς τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι λιγότερο ικανοί στην απορρόφηση των κραδασμών. Μάλιστα, αυξάνονται οι πιθανότητες εμφάνισης ρωγμής στην περιφέρειά τους.

Η κήλη δίσκου. Η περιφέρεια του μεσοσπονδύλιου δίσκου μπορεί με την πάροδο του χρόνου να εμφανίσει ρωγμές. Μέσα από τις ρωγμές αυτές περιεχόμενο του δίσκου μπορεί διαφύγει προς τον σωλήνα από τον οποίο εκβάλλουν νεύρα. Η κήλη του δίσκου μπορεί να πιέσει τις νευρικές απολήξεις, προκαλώντας συμπτώματα όπως πόνο, μυρμήγκιασμα, μούδιασμα ή αδυναμία στην περιοχή που νευρώνεται από την εκάστοτε νευρική ρίζα.

Ισχιαλγία. Πρόκειται για τον πόνο που προκαλείται από την πίεση του ισχιακού νεύρου.

Σπονδυλολίσθηση. Πρόκειται για μία παθολογική κατάσταση κατά την οποία ένας σπόνδυλος γλιστράει διαταράσσοντας την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και, πολύ συχνά, συμπιέζοντας τις νευρικές ρίζες.

Σπονδυλική στένωση. Η εν λόγω παθολογική κατάσταση αναφέρεται στη στένωση του σωλήνα της σπονδυλικής στήλης μέσα από τον οποίο διέρχονται τα νεύρα. Τις περισσότερες φορές είναι συνδυασμός παθολογικών καταστάσεων όπως η κήλη του δίσκου και η οστεοαρθρίτιδα της σπονδυλικής στήλης. Η οσφυϊκή σπονδυλική στένωση είναι πιο συχνή.

Η αντιμετώπιση της οσφυαλγίας είναι σταδιακή και γίνεται είτε συντηρητικά, είτε χειρουργικά. 

ΑΣΚΗΣΙΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΣΗ

πρώτη άσκηση

Άσκηση Νο1

-Ξαπλώστε ύπτια ( ανάσκελα) σε μια ίσια επιφάνεια ( πχ στο κρεβάτι σας)

-Τοποθετείστε παράλληλα με το σώμα σας, τα χέρια σας, όπως στη φωτογραφία.

-Τοποθετείστε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας.
-Λυγίστε τα γόνατά σας..

-Σηκώστε ελαφρώς τους γλουτούς σας από το κρεβάτι.
10 επαναλήψεις, από 2 - 3 φορές ημερησίως.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Ανάμεσα στις φορές που θα επαναλάβετε την άσκηση, θα πρέπει να ξεκουράζεστε!!! Για παράδειγμα μπορείτε να τις κάνετε το πρωί, το μεσημέρι και το βράδυ. 

άσκηση δεύτερη

Άσκηση Νο2

-Τοποθετείστε το σώμα σας σαν “τραπεζάκι” πάνω σε μια ίσια επιφάνεια, πχ στο κρεβάτι σας.

-Οι αγκώνες θα πρέπει να είναι τεντωμένοι και παράλληλοι με το σώμα σας.

-Τα γόνατά σας θα πρέπει να βρίσκονται “κάθετα” στο σώμα σας.

-Θα σπρώχνετε την κοιλιά σας ( “θα ρουφάτε” την κοιλιά σας) και στη συνέχεια θα κάνετε “ κοίλη” στην πλάτη σας, όπως στη φωτογραφία.
10 επαναλήψεις, από 2 - 3 φορές ημερησίως.


ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Ανάμεσα στις φορές που θα επαναλάβετε την άσκηση, θα πρέπει να ξεκουράζεστε!!! Για παράδειγμα μπορείτε να τις κάνετε το πρωί, το μεσημέρι και το βράδυ. 

άσκηση τρίτη

Άσκηση Νο3

-Τοποθετείστε το σώμα σας σαν “τραπεζάκι” πάνω σε μια ίσια επιφάνεια, πχ στο κρεβάτι σας.

-Οι αγκώνες θα πρέπει να είναι τεντωμένοι και παράλληλοι με το σώμα σας.

-Τα γόνατά σας θα πρέπει να βρίσκονται “κάθετα” στο σώμα σας.

-Αρχίστε να κάθεστε στα πόδια σας (όπως στη φωτογραφία) και σπρώξτε τα χέρια σας προς τα εμπρός. (όπως τεντώνεται μια γάτα)
10 επαναλήψεις, από 2 - 3 φορές ημερησίως.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Ανάμεσα στις φορές που θα επαναλάβετε την άσκηση, θα πρέπει να ξεκουράζεστε!!! Για παράδειγμα μπορείτε να τις κάνετε το πρωί, το μεσημέρι και το βράδυ.

άσκηση τέταρτη

Άσκηση Νο4

-Τοποθετείστε το σώμα σας ύπτια ( ανάσκελα) σε μια ίσια επιφάνεια (πχ στο κρεβάτι σας)

-Λυγίστε τα γόνατά σας πάνω στο κρεβάτι σας.

-Φέρτε ένα - ένα τα γόνατά σας στην κοιλιά σας.

-Όταν ο πόνος θα έχει μειωθεί εντελώς, μπορείτε να τα πάρετε αγκαλιά.
10 επαναλήψεις, από 2 - 3 φορές ημερησίως.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Ανάμεσα στις φορές που θα επαναλάβετε την άσκηση, θα πρέπει να ξεκουράζεστε!!! Για παράδειγμα μπορείτε να τις κάνετε το πρωί, το μεσημέρι και το βράδυ.

*** Οι ασκήσεις είναι μερικές μόνο από αυτές που θα μπορούσε να ακολουθήσει ο ασθενής.
*** Η Ομάδα της FysioFocus βρίσκεται πάντα στη διάθεση των ασθενών με σκοπό την άρτια καθοδήγησή σας στην εκτέλεση των ασκήσεων. 

Εξειδικευμένο Φυσικοθεραπευτήριο
Ωράριο
Δευτέρα - Παρασκευή: 13:00 - 21:00

Επικοινωνία

Λ. Βεΐκου 10 & Λέσβου 1
Γαλάτσι, 11147
Χάρτης

info@fysiofocus.gr

Call Us